Modális segédigék

 
Kifejezhetnek:
-képességet
-kötelezettséget
-engedélyt
-kérést
 
Valószínűséget kifejező modális segédigék
1.Lehetőség, valószínűség kifejezése jelen és jövő időben
must és can’t: szinte 100%osan biztos az, amit állítasz. A must a teljes valószínűség, a can’t pedig a teljes valószínűtlenség.
He must be tired. He can’t even stand up.
She can’t have a ten-year-old daughter! She ’s only 24!
 
A could, a may és a might a jelenre és jövőre vonatkozó lehetőséget fejez ki. Tagadó alakjuk: may/might not.
He might be lost.
They could move to a different place.
Lehet, hogy másik helyre költöznek. (nincs köze a CAN-hez!!)
I might have to work late.
 
Folyamatos főnévi igenév.
A must/could/can’t/might segédigék után használjuk a BE + Ving alakot.
You must be joking!
 
2.Lehetőség, valószínűség kifejezése a múltban
Befejezett főnévi igenévvel lehetséges.
 
Must/could/can’t/might + have + ige 3. alakja
 
He must have been exhausted.
He might have got lost.
 
3.Valószínűség utáni érdeklődés
Ha valami valószínűsége után érdeklődünk, akkor a Do you think….? kérdést használjuk, és NEM a modális segédigéket.
Do you think she is married?
Where do you think he is from?
 
ÉN IS / ÉN SEM
Ha egy állító mondatra szeretnénk úgy reagálni, hogy „Én is!”, akkor:
So + segédige + I.   Pl. So do I.
Ha tagadó a mondat, vagyis „Én sem!”, akkor:
Neither + segédige + I.
I like ice-cream – So do I.
I’m wearing jeans. – So am I.  
 
Ha nem értünk egyet az állítással, akkor: „De én igen!” vagy „De én nem!”:
I don’t like Mary. – I do.
 
Én is / Én sem: Too, Either/Neither.
Ha egyetértünk a véleménnyel:
I like ice-cream. – I do, too. vagy Me too.
Ha nem:
I don’t like working. – I don’t either vagy Me neither.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://angolteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr971024616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása